donderdag 24 mei 2007

God bestaat niet.

Ik ben een atheïst. Er bestaat geen God, geen hogere macht, en niet alleen in mijn leven. In het uwe bestaat Hij ook niet, wat u ook zegt. De hele jezuschristelarij gaat dus aan mij voorbij. Ik heb het geloof in een Messias, uitgelegd door kapelaans in middeleeuwse kledij, altijd onzinnig gevonden. Ik besta, en daar ben ik (min of meer) tevreden mee. En u bestaat, daar kan ik ook mee leven.
U kunt op het bovenstaande reageren door te zeggen: ‘Maar in mijn leven is Hij toch waarlijk verschenen!’ Daarop zeg ik dan: ‘Beste meneer, dat kan zijn. Dat Hij, zoals u dat noemt, waarlijk in uw leven is verschenen. Dan kent u die Jezus dus. U weet waar Hij woont. Geeft u me dan Zijn adres en postcode.’ En als u me dat niet kunt vertellen, moet u verder uw mond houden over dit onderwerp.
Mij zult u toch niet bekeren.

Geen opmerkingen: