dinsdag 30 oktober 2007

Waar ik woon

Dichterbij kan ik niet komen, fotografisch. Ik woon dertig meter van deze bushalte af. Links is de Snack Plaza, de bus staat op de Voorstraat te wachten of er nog een passagier is die ook naar Alkmaar wil. De kerk is de Agneskerk en rechtsachter die kerk is het Agnesplein. Daar woon ik.
De foto moet zeven acht jaar geleden genomen zijn, zie ik aan het eenzame boompje voor de kerk. Dat boompje staat er niet meer. Ik schat dat de foto is genomen in de maand januari of februari (ondanks de volle groenheid van het boompje), want als het maar een beetje mooi weer is, zet de eigenaar van de cafetaria wat stoelen en tafels buiten. Het is mooi weer, maar er zijn geen toeristen. Binnen zitten alleen een paar alcoholisten te lurken aan hun flesjes bier. Het kan natuurlijk ook ’s ochtends vroeg zijn, midden in de zomer. Dan is de cafetaria nog niet open.

Geen opmerkingen: