maandag 1 oktober 2007

Bericht van de heer Pietersen (3)

‘Geachte mevrouw Zeester.
Wacht u maar af, wacht u maar af! Op de ledenvergadering zal alles uitkomen. En wat mijn muziekkeuze betreft: de Maastreechter Staar staat bovenaan! Ook het Urker Mannenkoor mag er wezen trouwens! Ook mijn kunstkeuze zou u misschien verrassen: ik ben een groot liefhebber van Potter (zijn ‘Stier’ natuurlijk) en van Johannes Vermeer (zijn ‘Gezicht op Haarlem’). U begeeft zich dus op glad ijs door mij zomaar als een cultuurbarbaar te classificeren.Op glad ijs, zei ik. Daar kunnen we wederom een leuk grapje van maken: bevroren sloot. Man staat op de oever en begeeft zich op het ijs. Man glijdt uit! Op zijn gat!!!’

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach meneer Pietersen.
Er gaat weinig dreiging uit van 'wacht u maar af, wacht u maar af!'. Ofschoon ik wel benieuwd ben naar wat allemaal uit gaat komen op de ledenvergadering.

Vergeet u Andre Rieu niet te noemen nu u het toch over uw muziekkeus hebt? Die doet het ook internationaal erg goed. Dat zou u toch moeten aanspreken omdat u,zoals u zelf zegt, zo internationaal georienteerd bent.

Uw kunstkeuze verrast mij niet in het minst. U noemt gewoon wat bekende werken van Nederlandse meesters en u meent dat ik dan direkt denk: 'Oh, die meneer Pietersen is toch niet zo'n cultuurbarbaar als ik dacht.'

En tot slot gooit u er nog een leuk grapje tegenaan, waarmee u bevestigt wat ik al in een eerder bericht aan u heb vermeld.