dinsdag 12 juni 2007

Geenstijl


‘Ik lees in Francisco’s ‘2525’ wat er allemaal mis is met Geenstijl.com.’
‘Moeten we het daar nu over hebben, Ben? Ik dacht dat je ‘Strong opinions’ aan het lezen was.’
‘Aan het herlezen, ja. Dat ook. Waar Francisco vooral kritiek op heeft, lijkt me: als je een mening geeft, zet je naam er dan onder.’
‘Dat is wel het meest logische, ja.’
‘En dat doen die lui van Geenstijl niet. Die schelden of smeken, en dan zet er iemand Ronald of Peter onder. Je kunt het afdoen met: zo zijn nu eenmaal de manieren van de Telegraaf-lezers.’
‘Daar denk jij vast anders over, is het niet, Ben?’
‘Inderdaad. Anonieme beledigingen beschouw ik als niet gedaan. Die schrap ik meteen.’
‘Goede oplossing.’
‘Men mag me overigens wel beledigen, hoor. Als er maar een adres bij staat.’
‘Dat durft natuurlijk niemand.’
‘Nee, dat durft niemand. Niet uit dat rechtse, kleinburgerlijke kamp tenminste. Je moet dan direct terugslaan, is mijn mening.’
‘Hoe, Ben?’
‘Je weet dat ik in de slaapkamer een ‘tamelijk scherp voorwerp’ heb liggen. Dat heb ik om jou te beschermen, maar dat ligt al jaren op dezelfde plaats. Al sinds in 1982 twee jongens probeerden in te breken. Ik woonde toen nog in Alkmaar. Ik heb virtueel dezelfde maatregelen klaarstaan.’
‘Waarom heb je die foto boven ons praatje staan?’
‘O, dat leek me typisch een Geenstijl-foto, Sarah.’

Geen opmerkingen: