donderdag 21 juni 2007

Processierupsen


‘Nu zijn het weer die vale gieren, Ben.’
‘Ja. Vorig jaar waren het de processierupsen.’
‘Dat was eervorig jaar. Vorig jaar was er iets in Drenthe, ik weet niet meer wat dat was.’
‘En het jaar daarvoor was er een slang ontsnapt. Grote paniek natuurlijk.’
‘Ik dacht nog: met Bokito hebben we dat soort nieuws wel gehad. Maar nee hoor. Vale gieren.’
‘Het journaal had van de week nog iets: een koe in een zwembad. Die koe moest er natuurlijk met vereende krachten uit gehaald worden. Water er eerst uit. Touwen. Camera erbij.’
‘En een geil glimlachende Journaal-presentator. Wat is je voorspelling voor volgend jaar, Ben?’
‘Ik zit in de richting van een paard te denken, Sarah.’
‘Paarden hebben we al gehad, met die storm in Friesland. Weet je nog?’
‘Da’s waar ook. Paarden dus niet. Ik dacht dan: een adelaar, die op een nacht een kalf aanvalt. Interview met een boer, die zegt: ‘Waarom mogen wij zo’n roofdier niet afschieten?’ Zoiets zou het kunnen worden.’
‘Ik denk dat het nog een stuk idioter gaat worden. Een boer, of nee een boswachter heeft een groot beest gezien en ook wazig gefotografeerd: een ongeveer drie meter lang, anderhalve meter hoog dier, dat lijkt op een grizzlybeer, maar met een vossenkop. En daar wil hij voor waarschuwen.’
‘Dat lijkt een beetje op die kat die ze vorig jaar op de Veluwe achterna gingen.’
‘Dat is waar, ja. Laten we het houden op jouw adelaar dan, die ook hondsdolheid verspreidt.’
‘Hondsdolheid, dat is een mooie, Sarah.’

Geen opmerkingen: