donderdag 28 juni 2007

Hecca


‘Ik weet niet waarom mensen zulke foto’s maken. Ik weet het echt niet, Sarah.’
‘Doe mij nog een Pernodje, beetje water erbij, en dan zal ik het je uitleggen, Ben.’
‘Eén Pernodje voor mevrouw.’
‘Dank je. Kijk, Ben. Zoals het Katholiek Dagblad, of weet ik hoe dat nieuwsorgaan heet, een sfeerfoto plaatste die enorm leek op deze foto, zo bestaat ook deze foto. Het is nu eenmaal zo, proost Ben, dat - ik zei: proost Ben.’
‘Proost Sarah.’
‘Dank je. Het is nu eenmaal zo dat je ook in een geciviliseerde maatschappij mensen hebt rondlopen die geloven in een god, een allah, een decca.’
‘Een hecca, bedoel je.’
‘Ja, whatever. En die mensen willen dat kenbaar maken, zo van onze Buddha of onze Jezus was een fantastische figuur.’
‘Dus dan huren ze een fotograaf in?’
‘Meer schuilt er niet achter, domme jongen.’

Geen opmerkingen: