zaterdag 21 juli 2007

Het gaat minder goed

Dank je wel, Matthijs, voor de (laat ons wel wezen) vererende aandacht. Ik ben iemand die, als zijn auto kapot zou gaan, absoluut niet de moeite zou nemen. Het is ‘timede’, wat ik ook wel wist, maar ‘taimde’ vind ik eigenlijk een beter Nederlands woord.
Ben je nu helemaal terug van je vakantie, of blijft daar nog iets van over? En waar ging je heen? En met wie?
‘Jaren later zal blijken dat je alleen een stel foto’s niet hebt gemaakt.’
Goeie opmerking, Sarah.
‘Kijk, kleinkinderen van me. De toren van Pisa, de piramide van Cheops, daar ben ik ook geweest, en daar is de bekende Muur van Kranna.’
De bekende Muur van Kranna?
‘Ja. Nooit geweest, Ben?’
Niet dat ik me kan herinneren, nee. Sarah is een beetje beter op de hoogte van de bijbelse geschiedenis, Matthijs. Kranna, zei je, Sarah?
‘Chrannah, zo staat het in je atlas. Daar hoef je je niet voor te schamen, hoor jongen. Neem nu eerst maar je Remeron in, anders wordt het weer zo’n vreselijke nacht.’
Doe ik.
‘En zeer bedankt, Matthijs, om op zo’n ugly moment toch even aan ons te denken.’

Geen opmerkingen: