zaterdag 14 juli 2007

Op het randje, Matthijs

Dank je voor twee nieuwe reacties. Ik kan je niet bereiken via e-mail of via je blog, dus doe ik het zo maar.
Je zegt dat je het niet eens bent met wat ik daar schreef. Ik schreef over de Warme Golfstroom en over kerncentrales. Waarmee ben je het niet eens? En waarom niet?
Ook schreef je, in je tweede reactie, dat het wel zeer dicht tegen het liegen aanligt. Nietwaar, geen tijd hebben om aan m’n blog te werken en dat werk dus maar overlaten aan een fictief iemand. Ik heb de afgelopen week inderdaad weinig geschreven. Boswell is een dik boek, zo’n 1400 pagina’s, en Boswell kan niet schrijven, dat wil zeggen hij kan niet schrappen. Hij leutert soms 50 of meer pagina’s vol, zich kwaad makend over de meest futiele zaken. Het boek is dus eigenlijk niet om door te komen, maar ja. Ik heb het toch maar gedaan. Ik ga nu verder met Jane Austen’s ‘Northanger Abby’. Dat is van een kleine eeuw later, is dus ook minder dik en er meer op gericht te worden gelezen in plaats van voorgelezen.
Maar ik heb dus wel enige tijd gehad voor m’n blog. Ik heb nog een goeie tip: kijk eens in de blog van meneer Dupierris. Een kunstenaar uit Frankrijk.

1 opmerking:

Unknown zei

Ha die Ben,

Met jouw mening over kerncentrales ben ik het niet eens. Dat van die golfstroom wil ik nog min of meer wel geloven.

Ik kwam een paar dagen geleden op jouw blog via 2525.com: het weblog van Fransisco van Jolen. Dat is een verstandige man. Lees zijn mening over het klimaatprobleem eens. Het staat op zijn website.

Het boek van Boswell is geen aanrader, begrijp ik. Maar wel knap van je, dat je het dan toch uit leest. Misschien is het ook wel een beetje zonde van je tijd, maar dat zal Sarah vast ook vinden.

Bedankt voor de tip over het weblog van Dupierris. Mijn frans is de laatste tijd helaas niet zo goed meer, maar het is gelukkig vooral plaatjes kijken daar. Ik vind lang niet alles mooi, maar een aantal werken wisten mijn aandacht even vast te houden.

Deze bijvoorbeeld: http://a1692.g.akamai.net/f/1692/2042/7d/dupierris.blog.lemonde.fr/files/2007/06/dsc07099.1181887089.jpg

Groeten!