woensdag 31 oktober 2007

De lachende christen

Goeienavond Hadriana,
Vanmiddag ben ik bezig geweest met Symbaloo, ik heb er allerlei handige kunst- en muziekdingetjes op gezet, zodat ik nu al anderhalf desk vol heb staan. Het is allemaal verschrikkelijk handig en snel en slim. Mooi is ook de nieuwsdesk. Die heb ik maar op ‘wetenschap’ gezet, om dagelijks een beetje bij te blijven.
Via een van je Nabokov-fora ben ik bij de heer Jason Denker te Minneapolis beland. De man weet werkelijk alles van Nabokov, dus ook van ‘Ada’. Ik heb hem al verteld dat zijn achternaam, ware hij een Nederlander, in het Engels vertaald ‘thinker’ zou opleveren, en dat mijn achternaam ‘tall tree’ zou geven. Je spreekt het uit als ‘hoa-gah-boam’, heb ik hem gezegd. (Dat lijkt een beetje op Nabokov’s korte cursus naamuitspraak: ‘Vluh--mir Nuh-bòòòh-koff’.)
Ik ben nu bezig mijn serie vragen over ‘Ada’ te formuleren, die vragen stuur ik hem vanavond en de volgende dagen toe (‘Dear mister Thinker’, zo begin ik mijn mails naar hem). Ik hoop dat hij de meeste van die vragen kan beantwoorden.
Ik ga vanavond ook nog eens op zoek naar collegae van de heer Drury. Kijken of dat ook van die christelijke lachebekken zijn. Als ik weer zo’n lachende christen tegenkom, gaat hij op mijn blog, want je moet de verspreiding van het geloof niet in de weg staan. Zoals de Duitse kerkgeleerde Friedrich Untermaier het zei: ‘Ve must ko vor it! Ve must reazj out vor all de souls of all de peoples!’ Volgt mij, parochianen, en ge zult weldra hemelen!

Geen opmerkingen: