woensdag 31 oktober 2007

Drury en kornuiten

Je hebt gelijk, Hadriana, Keith Drury is de echte christen van dat stel. Het komt, denk ik, omdat deze Drury godsdienstwaanzinnig oogt. Die andere christenen zijn niet de ware gekken. Zo’n Téo van der Weele (de bovenste van die vijf) lijkt ook wel een tik van de molenwiek te hebben gehad, maar hij is toch lang niet zo - hoe zal ik het zeggen - lang niet zo gevaarlijk. Hij vertelt je rustig een avond lang zijn jezusrijmelarij, en dat is natuurlijk voldoende om hem de kop in te slaan, maar Keith Drury...
Ze hebben ook alle zes boekjes geschreven over hun geloof in den Heere. Of nee, die meneer Carlson niet. Die is dan ook gewoon een katholieke bisschop. Die schrijven niet.
Wist je dat er zelfs zoiets bestaat als De Lachende Kerk? Het zou een prachtige naam voor een blog zijn, vind je ook niet? Ik zou die wel vol willen schrijven. ’t Is misschien niet eens zo’n slecht idee...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Juist, Keith Drury ziet eruit als 'a mentally retarded religious creep', een zoetsappige naieve zeepzieder die denkt dat hij 'in de heer is'.
Iemand die in de voorkamer de heer staat te loven en in de achterkamer zijn geile fantasieen uitleeft op zijn minderjarige volgelingen terwijl zijn vrouw nietsvermoedend tea & scones aan het serveren is aan haar vriendinnen in de voorkamer.
Wat let je trouwens om een tweede blog te openen?

Ben Hoogeboom zei

Nou, eigenlijk let niets me. Als ik een leuke titel vind (in plaats van De Lachende Kerk), dan kon ik het wel eens gaan doen.
Wat dacht je bijvoorbeeld van Uw Kapelaan als blognaam? Zoiets. Ik zou dan wel alle christelijke nieuwsfeiten moeten bijhouden en erover moeten schrijven.
Dat is ook wel weer een hoop werk, vind ik.
Dus ik moet er nog eens over denken. Ik bedoel, ik zou bijna geen tijd meer overhouden voor Ben Liegt Nooit!
Aan de andere kant... Elke week een echte preek houden, ik kan er bijna niet mee wachten. En ruzie maken met leden van het kerkbestuur! O wat heerlijk! Tussendoor verslag geven van de bekeringssuccesjes tijdens de braderie of de fancy fair, o mijn god. Mogelijkheden te over! Een interview houden met Téo van der Weele... Mijn atheïstische hart springt ervan open!