maandag 15 oktober 2007

Mar d’r website

Goeienavond Hadriana.
Ik kijk deze hele week naar het snooker (’s middags Eurosport, ’s avonds en ’s nachts op BBC2). Ik kan daar echt van genieten, het is een prachtige televisiesport. Net als het sumo, ook zo’n mooie sport.
Kijk je nog wel eens naar Het Gesprek? Ik volg het niet meer zo. Ik vind het te amateuristisch, en de presentatoren, de vragenstellers, zijn mij teveel doetjes in plaats van scherpe critici.
Ik kreeg aan het begin van de avond een mail van Marja. Ze heeft een eigen website, schreef ze, waaraan ze een paar weken lang had zitten werken. Ze had hem ook, zowel bij Google als bij Yahoo, bovenin staan. Ik dus kijken en klikken. Ik krijg niets. Ik mail Mar terug: hoe héét je website dan? Waarvoor ga je hem gebruiken? Ga je er leerlingen mee werven? Dus ga je zeggen: een uur les kost zoveel euro?
Of ga je er interessante dingen mee doen? Bijvoorbeeld elke dag een nieuw stukje pianomuziek. Een rubriek ‘Mensen die ik geen les gaf’ (Glenn Gould, Horowitz, Rubinstein, Rachmaninov etc.) met een YouTube videootje erbij en een korte, leuke biografie. Enzovoorts. Als je een website maakt, moet je er ook iets aan dóen.
Ik moet haar antwoord nog krijgen.
(Als je ‘pianoles Alkmaar’ intikt, merk je wel dat het vanzelf gaat.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ben,
Gisteravond had ik al een reactie achtergelaten maar dat is weer eens in cyberspace verdwenen.
Ik heb de website van Marja gevonden, hij stond inderdaad redelijk bovenaan bij Google.
Het is een mooie rustige site met alle informatie die noodzakelijk is. Het was natuurlijk leuker geweest als er iedere dag een stukje pianomuziek op stond maar je moet er niet aan denken om dat te onderhouden.