zondag 14 oktober 2007

Sumatraans gekruid

Goeiemiddag, Hadriana.
Als je een visje op z’n Sumatraans wilt kruiden, moet je je gasten natuurlijk eerst zeggen dat het een Sumatraans visje wordt. Vervolgens pak je je visje, je snijdt zijn ruggetje op een paar plaatsen in, en daar wrijf je wat citroengras, wat kurkuma, wat koriander en wat gemberwortel in. Pers een halve citroen uit boven de vis. Beetje olie erbij. Pak de vis in en doe hem in de oven. Of stoom hem, of stoom en bak of grill hem. Als je het laatste doet, ‘verpak’ de vis dan in paneermeel met een eitje en een lepel water. Dan in een koekepan met pinda-olie. Zeer heet bakken. Krijg je een lekker korstje van.
Ik heb gisteravond laat (tot half zes vanochtend) naar filmpjes van Monty Python gekeken, werd om half twaalf wakker en keek eerst op een blog die ‘Willem de Zwijger’ of ‘De Zwijger Spreekt’ heet. Die Willem schrijft goeie stukjes. Ik zal verder vandaag wel weinig doen. Ik ga snooker kijken op de tv.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ben,
Waarom moet je je gasten eerst zeggen dat het een Sumatraans visje wordt?
Het recept klinkt wel goed.
Monty Python vind ik ook altijd erg leuk.
Ik heb daarstraks nog even op de blog van Willem de Zwijger gekeken, hij schrijft inderdaad goede stukjes.
Ik heb daarstraks door mijn muziekverzameling gespit en ik kwam daar iets heel moois tegen:
'Boccherini-The King's Consort -Boccherini & D'Astorga - Stabat Mater -13 -Emanuele d'Astorga , O quam tristis et afflicta'.
Ik wil het je wel opsturen maar het is 8 mb en ik weet niet of je dat kan hebben.