donderdag 23 augustus 2007

GeenStijl-manieren

Ik heb ze niet in mijn ‘bookmarks’ of mijn ‘favorieten’ staan. Ik ben niet zo nieuwsgierig naar hun ouderwetse Telegraaf-manieren. Het is vooral de ouwerwetsigheid van hun site die me tegenstaat. Iemand anoniem achtervolgen of beledigen (of laten achtervolgen en beledigen), dat is zo hopeloos ouderwets. Het doet me allemaal denken aan de Sowjet Unie in de jaren 1922, 1923. (Denkt u daar maar eens over na. Als u het er niet mee eens bent, leest u dan eens iets.)
Wat de advocaten van hun slachtoffers zeggen: bal uw vuist!, is natuurlijk terecht. Er moest alleen in een rechtszaak tegen GeenStijl eens een boete komen van bijvoorbeeld 20 miljoen euro, en niet een fooitje van 2.500 euro.
Eén keer een stevige boete, en hun verwerpelijke flauwekul is meteen over. Omdat ook lafheid zijn grenzen heeft.

Geen opmerkingen: