vrijdag 31 augustus 2007

Gelui (3)

Je hebt me volkomen ‘bekeerd’, Frank, en dat komt door je zeer redelijke reactie op ‘Gelui (2)’. Iets in mij zegt dat je niet moet protesteren, nooit, nergens tegen. Ik heb me mijn hele leven naar links, naar rechts, naar achteren en naar voren laten duwen, en ik ben er ongeveer net zo aan toe als de gemiddelde protesteerder. Maar dat is, merk ik nu aan je reactie, alleen maar mijn geval. Ik begin nu te begrijpen dat een ander anders kan reageren.
Als ze, om op het gelui terug te komen, zouden besluiten om de Agneskerk (15 meter van me af) tot Moskee van het Westen te verbouwen, met minaretten en al, dan zou ik zoiets alleen maar ‘interessant’ vinden. Ik zou me vermaken met de verschillende reacties in het plaatselijke Sufferdje. Ik zou me gaan interesseren voor wat de minarettenspreker (hoe heet zo’n man ook?) uitroept, ik zou een woordenboekje Arabisch-Nederlands kopen enzovoorts. Ertegen protesteren zou ik nooit doen. Dat anderen tegen dat afschuwelijke gewauwel protesteren, tja, daar kan ik nu toch wel een beetje inkomen.
Dank dus voor je reactie.

Geen opmerkingen: