vrijdag 31 augustus 2007

Gelui (2)

Bedankt voor je mail, Frank. Je zegt dat die Tilburgse kerk in een ‘oude arbeiderswijk’ staat, en dat de mensen ‘wreed’ gewekt worden door het gelui van de kerkklokken. De mensen die daar wonen, hoeven niet meer naar hun werk, hoeven ook hun kinderen niet meer naar school te brengen. Dus waarom dan zo vroeg?, vraag je.
Goeie vraag. Ikzelf zou er niet tegen protesteren (ik heb in mijn leven nog nooit tegen wat ook geprotesteerd), maar ik kan het me wel voorstellen. Mijn stukje was wat gerailleerd.
Maar toch. Als je langs een spoorbaan woont, krijg je om de haverklap de decibellen om je kop. Nooit hoor je daar iemand over klagen. Dus ik begrijp eenvoudig niet hoe iemand zou kunnen klagen over die kerkklokken. Daar wen je toch aan?
(Leuke gedachte dat je zo betrekkelijk dichtbij woont.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Nee, het zou bij mij ook niet zo gauw opgekomen zijn om te protesteren tegen kerkklokken, maar ik woon al zo'n 20 jaar in een klokgelui-vrije omgeving, en 20 jaar geleden hadden we het te druk met protesteren tegen neutronenbommen en zo...

Daar komt nog bij dat ik geen slaapprobleem heb. Als ik in bed lig slaap ik (in het algemeen) en ik sta op werkdagen op als de wekker afloopt en op andere dagen als ik uitgeslapen ben. Heb ook geen behoefte aan slaappillen of alcohol om goed te slapen. Mocht dat veranderen dan ga ik misschien nog eens protesteren tegen de imbecielen die vanaf 05:00 door mijn straat racen, vér boven de 50 km/uur - voorlopig is het voldoende dat ik me omdraai, na de gedachte dat het maar goed is dat het nog te vroeg is voor schoolkinderen.