donderdag 30 augustus 2007

Gelukkige loting

Je zult het weer zien vanavond, in het 8 uur journaal of anders in het sportjournaal: een snoeshaan van de sportberichtgeving (zo eentje die weer te diep in het glaasje heeft gekeken), die met een gelukzalig gezicht komt melden dat PSV goed geloot heeft voor de Champions League.
Ik heb het geluid altijd uit dus ik weet niet wat de oelewapper precies zegt. Iets als ‘Gelukkig dat het geen Chelsea of Barcelona is geworden’? Ik ben een slecht liplezer, dus ik weet het niet. Natuurlijk wordt coach Koeman om commentaar gevraagd. Koeman zegt ook iets, glimlachend. En dan krijg je natuurlijk daarna al dat voetbal nog, waar ik niet naar kijk. Te vervelend. Ik kijk graag naar tennis, als Roger Federer speelt, naar sumo en naar snooker. De B-sporten dus, volgens Johan Derksen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat het schaakspel nooit wordt getoond op de tv.

Geen opmerkingen: