zondag 30 september 2007

Fuck you!

‘Geachte mevrouw Zeester.
U bent zeker een medeplichtige. Ja, vast wel! Om mij zomaar te beschuldigen van een cartoon niet te begrijpen. Ik, die zoveel verstand van humor heb! Duitse humor! Franse humor! Humor uit Afrika zelfs! Uit Indonesië! Humor uit Peru! Daar was bijvoorbeeld een grap van een man die viel van een berg. Hij struikelde eerst, u begrijpt wel wat ik bedoel, en tóen viel hij pas. Heerlijke humor was dat. Internationale humor, om het zo maar eens te zeggen! Gráppige humor. Ik wou dat de heer Hoogeboom dáár eens aandacht aan gaf. Voor ons arme getourmenteerden, want daar moet u ook eens rekening mee houden, mevrouw Zeester! En dát doet hij nou net niet, die meneer Hoogeboom. Meneer Hoogeboom laat ons in plaats daarvan uiterst kunstzinnige plaatjes zien. Het is, met permissie, gewoon schoftig! Kunstzinnige plaatjes... laat hem cartoons geven van... ik weet niet hoe al die geweldige cartoonisten heten in Frankrijk of Spanje. Laat hem díe geven, in plaats van die plaatjes van Flucek of Kramcik of hoe heten ze. Dat zijn toch geen plaatjes voor ons. Ik weet niet of u ook komt op onze volgende ledenvergadering, mevrouw Zeester, maar u zult een vlámmend betoog tegemoet kunnen zien. Tégen die kunstzinnige meneer Hoogeboom van u. Een vriendelijke groet van
H.P. Pietersen.’

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte heer Pietersen,
Misschien moet u maar even de volgende notitie maken: "mevrouw Zeester geeft toe dat zij medeplichtig is en heeft voorafgaand aan het plaatsen van de cartoon overleg gehad met de heer Hoogeboom."
Die grap van die meneer uit Peru is inderdaad ontzettend leuk. Ja, dat zou ik echt gráppige humor. willen noemen en zeker internationaal. Immers in Nederland hebben wij geen bergen waar we vanaf kunnen vallen.
Het zou kunnen dat meneer Hoogeboom uw gevoel voor humor niet zo kan waarderen. Ik bespeur in uw betoog weinig humor of zelfspot maar meer een soort zelfgenoegzaamheid. Ik maak me zelfs sterk dat uw gevoel voor humor ietwat aan de platvloerse kant is.

Anoniem zei

Nog even het volgende:
Ik ben geen lid van de dienst Somberheid en ik ben dus ook niet uitgenodigd op de volgende ledenvergadering.
Ik vind dat wel jammer want ik luister graag naar een vlámmend betoog zoals u dat noemt.
Ik kan u slechts de volgende raad geven, helaas in het Engels, maar als u zo internationaal georienteerd bent begrijpt u dit vast wel.

"Put brain in gear before engaging mouth"

Met vriendelijke groeten.
Mevrouw Zeester.