donderdag 27 september 2007

Telefoongesprekken

09:33 uur
De voorzitter belt me. ‘Hallo Hoogeboom. Zeg, wat heb je nu toch weer gedaan?’
‘Heb ik iets gedaan?’
‘Die prent van hoe heet ie, daar is Dinges over gevallen.’
‘Dinges?’
‘Ja, hoe heet ie.’
‘Ik heb geen idee, voorzitter.’

09:42 uur
‘(...) Moet je horen, Tiny. De voorzitter belt me net op, om te zeggen dat Pietersen zijn kont tegen de krib gooit. Vanwege Vincent.’
‘Vanwege die prent?’
‘Ja.’
‘Die man is gek.’
‘Wie? Vincent?’
‘Die was ook gek, ja.’

09:58 uur
‘(...) Ja, dat is goed, voorzitter. Nee, dat doen we natuurlijk niet. Nee, vanzelf niet. Inspraak yak! Ik zal zien of ik een goede prent kan vinden, en die prent komt dan één van de volgende dagen, en dat wordt het eind van Pietersen.’

1 opmerking:

Anoniem zei

Goedenavond Ben,

Mijn PC had wat opstartproblemen.

Dit schilderij van van Gogh heb ik nooit eerder gezien. Maar die ogen, waar heb ik die eerder gezien?

Waarom valt Dinges over die prent van van Gogh? Is dat omdat van Gogh schizofrenie had?