zaterdag 22 september 2007

Ruzie voorkomen

Goeienavond, Zeester.
Die Tuf Tuffers zijn een rare verzameling mensen. Ik meen dat in België een club van dezelfde naam verboden is, wegens ‘straatterrorisme’. Volgens mijn Tuf Tuffende zwager is de Nederlandse tak niet verboden, maar doet men het ‘wat voorzichtiger’. Wat doen jullie dan?, vroeg ik. Nou, we hebben een internetsite en daar kunnen mensen hun klachten kwijt.
Ik dus even kijken op die site. Staan er dingen op zoals een klagende automobilist die bij het oprijden van een rotonde een fietser geen voorrang geeft, moet uitwijken, door het gras naast de rotonde heenraast (alles met een snelheid van nog geen 100 km/u), en dan bekeurd wordt.
We zullen maar zeggen dat de Heer ze in alle soorten en maten geschapen heeft.
Een ruzie is voorkomen tussen Dwarslezer en mij. Het was een ruzie tussen de rekkelijken en de preciezen, waarbij ik mezelf tot de eerste categorie reken. Het kwam door een stuk op zijn weblog, waarin hij het had over ‘zelfverrijkers’, ‘graaiers’ en zo meer, waar hij ministers en Kamerleden bedoelde. Ik schreef dus een venijnig stukje op mijn blog, maar dat haalde ik er een paar uur later weer vanaf: ik wou geen ruzie. In de paar uur dat het stukje erop stond, had Dwarslezer het gelezen, en dáár weer over geschreven. Toen moest ik vanochtend dus een stukje schrijven (Tegen de Dwarslezer, hieronder), dat rekkelijk genoeg was, geloof ik.
Verder heb ik nog een reactie op Puck’s Podium gezet vanochtend. Meer heb ik niet gedaan, vandaag. Ja, ik heb wat zitten lezen in ‘Robinson Crusoe’ van Defoe. Daar was ik vroeger nooit doorheen gekomen, maar nu vind ik het eigenlijk niet eens zo slecht geschreven.
Ik heb vandaag niet naar ‘De zee in’ omgekeken, bedoel ik.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ben,
Fijn om een TufTuffende zwager te hebben. Ik heb wel wat vreemde mensen in mijn familie maar gelukkig geen TufTuffers.
Je stukje was inderdaad rekkelijk genoeg denk ik. Als je wat relativerend van aard bent word je vrij makkelijk nijdig als iemand het zo scherp stelt, ondanks het feit dat er een grote kern van waarheid in zit.
Ik ben nog steeds aan het bijlezen op de log van Puck, ze is buitengewoon intelligent en ze schrijft echt geweldig. Uit wat ze schrijft (2 begraafplaatsen, 1 ziekenhuis en 2 gestichten in de omgeving) bijkt dat ze in Den Haag Zuid woont tegen Wateringen aan.

'Robinson Crusoe' heb ik vroeger wel gelezen. Mijn broer had het en ik pikte altijd zijn boeken. Hij had ook heerlijke Science Fiction boeken die ik ook allemaal gelezen heb.
Ik heb vandaag ook niet zoveel gedaan. Een paar maanden Puck door gewerkt. Jmmer dat de links uit 2003 'dood' zijn.