vrijdag 21 september 2007

Panzerfaust

Goeienavond, Zeester.
Heb je wel eens gekeken op‘Panzerfaust’? Da’s ook een grappige columnist. Hij heeft vandaag een dagboekstuk over de seksuele escapades van Harry van Bommel. Heb ik net gelezen. Heel leuk.
Ja, wat je zegt, klopt. Wie überhaupt al naar dat soort zangers gaat, nog in een stadion ook, en dan ook nog je aansteker leeg wuiven - die is krankzinnig. Maar het is een zelfgekozen vorm van krankzinnigheid, die je voor zo’n avondje op zeg 100 euro komt te staan, plus een lege aansteker.
Mijn krankzinnigheden, die ik niet eens zelf heb gekozen, kosten me nul komma nul.
Ik meen wel eens opgemerkt te hebben dat de tolerantie van de Frans Bauer-patiënten, zoals we ze maar zullen noemen (je kunt ook spreken van minder bedeelden, maar dat doen wij uiteraard niet. Uiteraard niet, geen sprake van, geen haar op ons hoofd), wat minder groot is dan, laat ik eens een voorbeeld noemen, dan de mijne. In de semi-familiaire kring bevindt zich zo een Frans Bauer-patiënt, die mij voorhield dat het Concertgebouworkest bijvoorbeeld wel kon worden afgeschaft. Dat het onzin was om zoveel boeken te hebben. Dat dat tekeningetje, daar aan de wand, onzin was.
Ik zou, omgekeerd, nooit beweerd hebben dat het lidmaatschap van de Tuf Tuf Club een vreselijke verspilling van tijd en moeite is.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ben,
Ik heb net even gekeken op Panzerfaust, dat stukje over Harry is inderdaad erg leuk. Hij gaat bij de bookmarks (Panzerfaust).

Volgens mij red je het zo'n avond
in een stadion niet met 1 aansteker. Maar dat even terzijde.
Voor mij,als toeschouwer, is het soms lastig om te zien of iemands krankzinnigheid zelf gekozen is of niet.
Iemand die beweert dat het Concertgebouworkest wel kan worden afgeschaft en het onzin vindt dat je zoveel boeken hebt geeft inderdaad blijk van weinig tolerantie.
Ik ken geen Frans Bauer adepten in mijn omgeving en ik schrok even toen ik dat las. Van mij mag Frans Bauer gewoon, alleen zou ik graag een Frans Bauer-Jan Smit-Geer en Goor filter hebben op mijn televisie.
Wil je mij trouwens even bijpraten over de TufTufClub? Wat is dat?