zaterdag 15 september 2007

Het Grote Boek

Blij dat je het al gedownload hebt. Dan zal de installatie ook wel lukken.
Je hebt, wat Andreas Scholl betreft, gelijk: die heb ik al. Zeer beluisterbaar, wat vergeleken met ‘zeer leesbaar’ in de boekenwereld, de hoogste lof betekent. Maar als je me meer Paper Music zou kunnen sturen, zou ik je zeer dankbaar zijn.
Ik weet nog een zeer leesbaar boek: ‘His monkey wife’ van John Collier, geschreven in de jaren dertig. Het is in 1980 of 1985 vertaald als, meen ik, ‘Zijn apevrouw’. Zelf zit ik nu gedichten van J.A. Dèr Mouw te herlezen (‘Ik ben Brahman. Maar we zitten zonder meid’). Ik had ze al 30 jaar niet meer gelezen.
Vroeger las ik gedichten om ze uit mijn hoofd te kennen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Voor de installatie van die virtual machine heb je de originele windows cd nodig. D.w.z als je er windows op wilt installeren en dat wil ik. Die kan ik natuurlijk niet vinden.

"His monkey wife" klinkt me zeer bekend in de oren, de naam van de schrijver ook.
Van J.A. Dèr Mouw heb ik nog nooit gehoord, maar wat je citeerde klinkt veelbelovend.
Ik had vroeger een LP waarop Richard Burton gedichten voorlas van o.a. Robert Frost. Die heb ik nooit meer teruggevonden. (De LP)